Suzuki swift féktárcsa kedvező áron elérhető!

Ha a vezetés biztonságáról van szó, semmi sem kritikusabb, mint a gumiabroncsok és a fékek. Íme egy útmutató a féktárcsákhoz. Elmagyarázzuk, hogyan működnek, miben különböznek milyen kopás várható, és mely alkatrészek igényelnek karbantartást.

Suzuki swift féktárcsa és egyéb alkatrészek rendelhetők az alkatreszek.hu weboldalon, tehát keressen fel minket bátran és itt megtalálhatja a teljes féktárcsa kínálatot. A tárcsa- és a dobfékek egyaránt hidraulikus nyomásrendszeren alapulnak. A fékezés mechanikus erővel kezdődik – a láb lenyomja a fékpedált. Egy dugattyú összenyomja a fékfolyadékot a főhengerben, amely a motorháztető alatt található, a motor közelében. Ez nagy hidraulikus nyomást hoz létre, és sokkal nagyobb erőt hoz produkál, mint a pedál lenyomásának kis erőfeszítése. A nyomás a fékfolyadékon keresztül, a fékvezetékeken keresztül, majd a fékcsöveken (hajlékony csövek) keresztül jut el, amelyek összekötik a vezetékeket a fékszerelvényekkel minden keréknél. Ott a kerékhengerek ezt a hidraulikus nyomást mechanikai erővé alakítják vissza. A fék súrlódó anyaga a féktárcsához vagy a fékdobhoz nyomódik, lelassítva vagy leállítva a járművet.

A féktárcsák manapság a legtöbb járműben megtalálhatók. Az első tengelyre és gyakran a hátsó tengelyre is fel vannak szerelve. A kerék (és az autó) megállításához a féktárcsával felszerelt féknyereg segítségével megragadja a forgó tárcsát vagy a forgórészt. A féktárcsáknak két típusa van, amelyek a használt féknyereg típusáról kaptak nevet: lebegő és fix. A lebegő féknyereg (más néven csúszó) a leggyakoribb típus. Egy vagy két dugattyúja van. A fékek behúzásakor a belső fékbetét a tárcsára szorul, miközben a féknyereg teste közelebb kerül a forgórészhez. Ez a művelet a külső fékbetétet a forgórészhez kényszeríti. További részletekért és rendelésért keresse fel az alkatreszek.hu weboldalt.