Ma már mindenki konyít az informatikához, ugyanakkor könnyű beleesni abba a hibába, hogy informatikusnak képzeljük magunk, csak mert ismerünk egy-két billentyű kombinációt, ráadásul azokat sem feltétlenül jól. SEM, SEO, PPC – ismerjük meg, mik ezek!
A keresőmarketingről bővebben olvashat erre az itt található linken! Kezdjük a SEM mozaikszóval, ami annyit jelent keresőmarketing, ennek két alternatívája van: mégpedig a keresőoptimalizálás vagyis a SEO és a kattintás alapú, fizetett hirdetés, vagyis a PPC. A SEM által a vállalat népszerűsítheti weboldalát, még hozzá olyan természetes módszerek által, amik aztán megtérülő összegeket jelentenek a feljebb jutás során. A SEM alapvetően összefoglal minden olyan tevékenységet, ami arra irányul, hogy egy weboldal láthatóságát igyekszik növelni, valamint magasabb besorolást akar elérni a keresők, elsősorban a Google találatai közt. Ahogy már fentebb említettük itt jön képbe a linképítés és a fizetett hirdetések.
Alapvetően a SEM olyan stratégiák és technikák együttese, amik által több látogatottságot érhetünk el az adott weboldalon. Itt megint csak bejön néhány kifejezés, amivel nem árt közelebbről is megismerkedni, ha jobban bele akarjuk ásni magunk a témába. A paid placement a fizetett elhelyezés, a fizetési mód pedig lehet a Cost-per-Click vagyis a CPC és a Pay-per-Click vagyis PPC. Meg kell határozni egy költségvetést, ami fedezetet nyújt a különféle kampányokra. Hirdetések esetében leginkább a Google rendszerére, az Adsre érdemes fókuszálni. A rendszernek lehetnek hátrányai, ha laikusként igyekszünk boldogulni vele, így érdemes lehet tapasztalt szakember segítségét kérni. Ez igaz a SEO vagyis a keresőmarketing esetében is, jobb szakértőre bízni, mint egyedül kínlódni ügyeskedni.