A közösségi médiában bármit közzétehet, posztolhat a kiskutyájáról Instagramra, megmutathatja a világnak mit evett, vagy felteheti Facebookra az új párjával készült közös képeket. Ez így mind szép és jó, de vannak olyan dolgok, amik büntethetőek a közösségi médiában.
Klikkeljen ide, mert érdemes megtudnia, hogy mi az, amiért több milliókra büntetnek a hatóságok. A közösségi médiás posztokat nemcsak a cslaád és a bartok nézik, hanem a hatóságok is, akik pedig arra várnak, hogy valami miatt megbüntethessék, ráadásul több millióra. A legjobb példa erre a 2019-es eset, amikor a Gazdasági Versenyhivatal 3 millió forint értékű bírságot szabott ki Rubint Réka cégére, az Alakreform Kft-re, és 2 millió forint értékű bírságot kapott az Avanzo-Trade Kft is. Mindez azért volt, mert nem teljesítették teljes mértékben a megjelenésükkel és posztjaikkal kapcsolatos korábbi kötelezettségvállalásaikat. A Facebook-on és a Instagram-on a fogyasztókat világos, érthető és észrevehető módon kell tájékoztatni arról, hogy milyen céllal került ki az adott bejegyzés.
Mind a bejegyzés közzétevője, mind az érintett termék eladója felelős a reklám megjelölésének elmulasztásáért. Egyszerűen fogalmazva, ha nincs odatéve egy bejegyzés mellé, hogy hirdetés vagy reklám, akkor azonnal büntethető. Mivel a közösségi média üzleti célú is lehet, érdemes professzionális marketing tevékenységet folytatni, ezért a fentiek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy forduljon egy közösségi média menedzserhez, aki mindezeket a dolgokat kézben tudja önnek tartani hiba nélkül. A Facebook oldal kezelésekor a szakember nem csak pontosan tudja, milyen képminőségre és milyen szövegre lesz szükség az oldalak működtetéséhez, hanem tisztában van minden különböző szabályozással is.