Számos könyvet, oktatóvideót készítenek és előadást tartanak arról, hogy milyen a leghatékonyabb marketing. Így mi ezzel nem is foglalkoznánk, sokkal inkább tippeket szeretnénk adni, amely jól jöhet egy kezdőnek.
További információk itt találhat ezzel kapcsolatban. Amennyiben egy jól átgondolt marketingstratégiával rendelkezünk, akkor sokkal sikeresebbek lehetünk, több emberhez juthat el a kínált termékünk, illetve a szolgáltatásaink híre annál előbb jelenik meg a megfelelő helyeken. A legtöbb esetben ott hibáznak a cégek, hogy még azt sem ismerik fel, hogy mennyire fontos a marketingstratégia az ő részükre. Fontos tisztában lenni azzal, hogy a stratégia nem megegyező azzal, hogy néha összehozzunk meg divatos meetinget az irodánkban, ahol várjuk a jobbnál jobb ötleteket. Attól függetlenül, hogy egy kisebb vállalkozásról, vagy egy több milliós bevétellel rendelkező vállalatról beszélünk a lényeg, hogy már a kezdetektől kell, hogy rendelkezzenek egy célig vezető taktikával. A stratégia lényege abban rejlik, hogy már előre tervezzünk akár egy évvel, és mindent kitalálunk, hogy mit szeretnénk elérni. Majd ehhez kapcsolunk egy pontosan kidolgozott marketingtervet.
Ahhoz, hogy egy jól működő marketingstratégiával rendelkezzünk nagyon fontos, hogy ismerjük a konkurenciát. Hiszen mindig számolnunk kell a versenytársakkal. Attól függetlenül, hogy milyen piacon vagy érdekelt mindig tud, hogy miben vagy jobb nálunk és ehhez tartsd magad. Mindenekelőtt, hogy valamit értékesíteni tudjunk az a legfontosabb, hogy előbb saját magunkat tudjuk eladni. Vagyis legelőször ki kell alakítani a vállalkozásunk arculatát. Fontos, hogy legyen logó, egy jel melyről rögtön betudnak azonosítani bennünket.