Belföldi utazásra buzdító kampány az MT Zrt-től, Széchenyi Pihenő Kártya – SZÉP a kormánytól

Április 2-án elindult a nemzeti turisztikai marketingszervezet 2011. évi belföldi kommunikációs kampánya, előtte 3 nappal döntött a kormány a SZÉP kártya bevezetéséről.

A kampány Magyarország izgalmas oldalának bemutatásán kívül az utazás gondolatának újra pozícionálását célozza. Az új koncepció szemléletformáló hatású, így hosszú távon alkalmazható.

A belföldi utazás megítélésének és társadalmi elfogadottságának növelésével a társaság stratégiai célja az, hogy a belföldi utazás mozgalommá, értékké és trenddé váljon.

E koncepció teljes összhangban áll a kormány törekvéseivel. A legutóbbi kormányülésen döntés született a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) bevezetéséről. A legújabb cafetéria juttatás korszerűbb, több elemében felülmúlja a már jól ismert üdülési csekk jellemzőit. Apihenőkártya elfogadóhelyek számára jó hír, hogy a rendszerbe kerülésnek nem feltétele a kártya elfogadó terminál megléte, elég lesz az internetes kapcsolat is.

A Magyar Turizmus Zrt. kampányának alapgondolata és üzenete: „Minden élménnyel több leszel”. A reklámok a konkrét ajánlatok vagy programok ismertetésével, konkrét okot adnak az utazásra. A tervek szerint a programajánlatokat a jövőben nem egy-egy régió, hanem valamely turisztikai termék (tevékenység) népszerűsítéséhez kapcsolódnak, ugyanakkor a helyszínre való utalás is megjelenik.

Egy új szlogen is bevezetésre kerül a most induló kampány révén. A korábbi „Itthon otthon van” üzenet helyett a logó részeként a „Magyarország – Szívedhez legközelebb” szlogen jelenik meg, amely kiválóan harmonizál a már ismert logó szív alakú grafikai elemével, emellett összhangban van a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai kommunikációs céljával is.
A kampány tervezéséhez a magyar lakosság utazási szokásait feltáró kutatás volt a kiindulópont, melyet 2010 decemberében végeztek.